کشف انگل جدید با نام نابودگر حشرات

دانشمندان انگل جدیدی کشف کرده‌اند که حشرات را از درون می‌خورد و آنها را مجبور به انجام هر کاری می‌کند.

به گزارش علمی‌ها، اخیراً انگل جدیدی شناسایی شده است که پس از وارد شدن به بدن حشرات، شروع به تغذیه از اندام‌های داخلی آنها می‌کند. سپس قربانی خود را مجبور می‌کند به ارتفاعات برود تا هاگ‌هایش را پخش کند؛ این انگل نابودگر حشرات نامیده شده است.

دانشمندان دانشگاه برکلی کالیفرنیا متوجه شده‌اند که این انگل مگس‌های میوه را آلوده می‌کند و شروع به تغذیه از اندام‌های درونی آنها می‌کند تا بمیرند؛ البته این انگل قبل از کشتن قربانیانش، آنها را مجبور می‌کند به نقطه بلندی بروند و بال‌هایشان را بگشایند تا هاگ‌هایش از شکم حشره بیرون بریزند و در محیط اطراف پراکنده شوند.

این انگل به سیستم عصبی حشره نفوذ می‌کند، رفتار قربانی را تغییر می‌دهد، آنها را مجبور می‌کند به نقطه بلندی بروند و هاگ‌هایش را پراکنده کنند، سپس عضلات و مغز قربانی را نیز خورده و آن را می‌کشد (بیشتر بخوانید: محققان کرم‌های یخ‌زده ۴۲ هزار ساله را زنده کردند).

تاکنون انگل‌های زیادی شناسایی شده‌اند که پس از آلوده کردن حشرات، از بدن‌ آنها برای پخش کردن هاگ‌های خود در ناحیه وسیع‌تری استفاده می‌کنند. با این حال دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این انگل‌های چگونه با نفوذ به سیستم عصبی قربانی، کنترل بدن آنها را به‌ دست می‌گیرند.

به گفته محققان، انگل نابودگر حشرات می‌تواند از مدت‌ها قبل از آشکار شدن اثراتش در بدن حشره وجود داشته باشد و از چربی‌های قربانی تغذیه کند. به گفته محققان، در مراحل ابتدایی حشره خبر ندارد که اتفاقی در حال رخ دادن است؛ اما بعد از این که انگل ارگان‌های داخلی قربانی را می‌خورد، حشره شروع به پرواز در ارتفاعات بالاتری می‌کند.

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.