کشف مجسمه های ترسناک ۷۵۰ ساله در پرو

اخیرا در یک راهرو باستانی در شهر چان چان در پرو تعدادی مجسمه چوبی ترسناک کشف شد است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از نیوز ویک، به گفته وزارت فرهنگ پرو این ۱۹ مجسمه ها حداقل ۷۵۰ سال سن دارند و  متعلق به یک بت خانه از تمدن پیش-کلمبیایی هستند. چان چان که در حدود ۴ کیلومتری شهر ترجیجلو واقع شده بود، پایتخت امپراطوری چیمو بین سالهای ۹۰۰ تا ۱۴۷۰ میلادی بود. زمانی که اینکاها آن را فتح کردند و تمدن چان چان در اوج دوران خود بود. در سال ۱۹۸۶ این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

پاتریشیا بالبوآنا (Patricia Balbuena)، از وزارتخانه فرهنگ در یک کنفرانس مطبوعاتی خبر اکتشاف آنها را اعلام کرد. به گقته وی ۱۹ بت چوبی با ماسک هایی از جنس خاک رس پوشیده شدهاند. مهندسانی که برروی یک گذرگاه کار می کردند آنها را بطور اتفاقی پیدا کردند (بیشتر بخوانید: کشف قدیمی‌ترین کتاب مایایی با قدمت هزار ساله).

کشف مجسمه های ترسناک ۷۵۰ ساله در پرو

راهرو بیش از ۳۰ متر طول دارد و به حیاط میرسد، قد هر کدام از مجسمه های چوبی در حدود ۶۸ سانتیمتر است و به نظر می رسد هر کدام یک شخصیت انسانی را نمایش می دهند. بالبوآنا می گوید: این کشف از نظر سن و کیفیت مهم است.

طبق گزارش مجله اسمیت سونیان، شهر چان چان در دوران اوج خود ۶۰،۰۰۰ نفر جمعیت داشت و دارای ساختار اجتماعی پیچیده ای بود، گفته می شود که همه افراد آن جایگاه برابری نداشتند. پس از فروپاشی امپراتوری چیمو شهر سقوط کرد، و در سال ۱۵۳۷ که فرانسیسکو پیزارو اسپانیایی وارد آن شد شهر خالی از سکنه رها شده بود (بیشتر بخوانید: کشف گنجینه‌های ارزشمند از خرابه‌های پومپئی).

مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.