زمین در گذشته ۲ قمر داشته است

تحقیقات جدید نشان می دهند که زمین در مدار خود ۲ قمر داشته که اکنون شبح آنها کشف شده است.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از آل اینترستینگ، فاصله این قمرها به اندازه فاصله کنونی ماه بود ولی اندازه آنها ۹ برابر بزرگتر از سیاره ما بود. پس از ۵۰ سال گمانه زنی بالاخره گروهی از اخترشناسان تایید کرده اند که دو قمر دیگر در مدار زمین وجود داشته است البته این قمر چیزی نیست که ما درباره آن می دانیم.

دانشمندان در مورد وجود این دو قمر در سال ۱۹۶۱ حدس هایی زده بودند، زمانی که کازیمرز کوردیلوسکی (Kazimierz Kordylewski) اخترشناس لهستانی برای اولین بار آنها را کشف کرد. سایر دانشمندان درباره این قمرها شواهد محکمی میخواستند به همین دلیل باور کردن آن برای چندین دهه دشوار بوده و تاکنون تأیید نشده نبود. محققان وجود ابرهای کازیمرز را پس از سالها حدس و گمان تایید کردند.

کشف این دو ابر برای دانشمندان بسیار سخت است، و گفته می شود که فاصله آنها به اندازه فاصله زمین از ماه بود. اوتوس لوراند (Eötvös Loránd) یکی از پژوهشگران این تحقیق می گوید: بسیار جالب است که تأیید کنیم سیاره ما در مدار خود یک قمر شبه ماهواره از گرد و غبار دارد.

بیشتر بخوانید: شواهدی از سیاره اسرارآمیز تیا

تحقیقات جدید نشان می دهد که زمین 2 قمر داشته است

به علت وجود ذرات منعکس کننده نور خورشید در فضا، مشاهده این ابرها بسیار دشوار است. اخترشناسان با قرار دادن فیلترهای قطبی در دوربین توانستند نوری که از ذرات بازتاب می شد را نشان می دهند. ستاره شناسان به مدت طولانی به وجود بیش از یک ماه در مدار زمین باور داشتند و پنج نقطه با نام نقطه لاگرانژ برای محل قرارگیری آن تعیین کرده اند.

نقاط لاگرانژ (Lagrangian points) پنج نقطه میان دو جسم بزرگ هستند که در آن نیروی جاذبه بین دو جسم همدیگر را خنثی می‌کند. در این نقاط اشیاء در حال چرخش بوسیله نیروهای گرانشی در موقعیت پایدار و در فاصله دور از زمین و ماه قرار دارند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که زمین 2 قمر داشته است

در دهه ۱۹۵۰، کوردیلوسکی با امید یافتن قمر در مدار زمین شروع به جستجوی نقاط L4 و L5 کرد تا شاید بتواند بوسیله آنها به هدف خود برسد. شاید او دقیقا نتوانست چیزی را دنبال آن بود پیدا کند، اما کشف این غبار قمرها به ما را یادآوری می کند که هنوز شگفتی های زیادی در منظومه شمسی وجود دارند.

تماشا کنید: زمین در ۴,۴۹۹,۹۹۹,۰۰۰ سال پیش (فیلم)

منبع allthatsinteresting
مطالب مشابه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.